.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرهنگ كشور گرفتار مميزي شده است

دبيركل سابق جبهه مشاركت ايران گفت: فرهنگ ما گرفتار سانسور و مميزي شده و به گواهي آمارها وضعيت كشور در بدترين شرايط قرار دارد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، محمدرضا خاتمي در جلسه پرسش و پاسخ با مردم و جوانان در سينما 22 بهمن اين شهر كشور را دچار مشكلات گراني، تورم و فساد خواند و افزود: امروز فرهنگ ما دوباره گرفتار سانسور و مميزي شده و به طور بي‌سابقه‌اي مومنان از رنج‌هايي كه بر سر دين آمده به تنگ آمده‌اند و حتي سابقه ندارد در طول انقلاب و قبل از انقلاب رئيس دولت به حوزه علميه برود و مراجع وي را راه ندهند.
وي ادامه داد: به رغم همه سياه‌نمايي‌ها و تبليغات دروغين كه گفته مي‌شد اصلاح‌طلبان جز توهين به مقدسات براي مردم كاري نكردند، به گواهي آمار بهترين خدمت را در طول تاريخ انقلاب به مردم كرده‌اند.
نايب رئيس مجلس ششم با اشاره به فعاليت اصلاح‌طلبان در دوران اصلاحات اظهار داشت: در طول هشت سال دوران اصلاحات نه اصلاح طلبان از ضعف مبرا بوده‌اند و نه مخالفان در كارشكني كم گذاشتند.
وي اضافه كرد: در اين مدت از هيچ كوششي نظير دستگيري‌هاي بي‌مورد، تعطيلي روزنامه‌ها، حمله به گردشگران خارجي، قتل‌هاي زنجيره‌اي، كفن‌پوشان و سوء استفاده از ارزش‌ها و سياه‌نمايي در صدا و سيما براي فلج كردن نهادهاي انتخاب شده توسط دولت اصلاحات كوتاه نيامدند.
خاتمي تشكيل حزب پادگاني و تقلب در انتخابات را از ديگر كارشكني‌ها عليه اصلاحات ناميد و خاطرنشان كرد: تشكيل و تقويت حزب پادگاني و بهره‌گيري از شيوه‌هاي مدرن تقلب در انتخابات براي دستيابي و تسلط بر همه اركان نظام از جمله برنامه‌هاي اقتدارگرايان عليه اصلاح طلبان بوده است.
وي گفت: افرادي كه منافع آنان در آن دوران به خطر افتاده بود، شرايطي را به وجود آوردند و با استفاده از جاه‌طلبي مخرب و خود بزرگ بيني‌هاي بي‌حد و دشمن تراشي وضعيت بدي را براي كشور رقم زدند.
نايب رئيس مجلس ششم با بيان اينكه دولت اصلاحات در سايه حضور پر رنگ مردم سر كار آمد، افزود: اين دولت شعار دموكراسي را بدون هيچ هزينه‌اي به مردم دنيا اعلام كرد و در سايه دوم خرداد بود كه ابرهاي تحريم كنار رفت و دوران سربلندي ايران در جايگاه رفيع خود آغاز شد.
خاتمي اظهار داشت: دولت با دشمن تراشي كاري كرد كه نام ايراني با تروريسم آميخته شده است در حالي كه در دوران اول انقلاب، نام ايران قهرمان در مبارزه با ظلم شناخته شده بود و كشور منادي آزادي در جهان و پيام‌رسان صلح و ترقي بوديم.
وي تاكيد كرد: دولت بايد بر تعهدي كه به ملت مي‌سپارد عمل كند زيرا راهكار مقابله با مشكلات، شفاف بودن با مردم و كمك خواستن از آنها است.
نايب رئيس مجلس ششم نجات كشور را مهم خواند و افزود: با برهم زدن مجالس و بستن روزنامه‌ها جز ريختن آبروي خود كاري از پيش برده نمي‌شود و بايد توجه داشت كه بزرگ‌ترين تبليغ براي اصلاح طلبان عملكرد دولت نهم است.
خاتمي در باره اجماع اصلاح‌طلبان گفت: از اجماع نااميد نيستيم و همه تلاش خود را براي اين امر به كار مي‌گيريم كه اگر اين كار انجام نشود، دوستان اصلاح‌طلب بايد در صورت پيروز نشدن در انتخابات جوابگو باشند.
وي ادامه داد: اگر به اجماع هم نرسيديم نبايد خيلي ناراحت باشيم و نگراني ما از بابت سلامت انتخابات است و بيشترين خطر را از اين جهت احساس مي‌كنيم.
نايب رئيس مجلس ششم اظهار داشت: به رغم همه تلاش‌ها براي اجماع بايد بيشترين كوشش ما در سلامت انتخابات باشد و ستادها نمايندگان خود را آموزش دهند تا اجازه ندهيم در سر صندوق‌ها تخلفي صورت گيرد.
خاتمي خاطرنشان كرد: البته اگر در صندوق‌ها نيز تخلف نشود ممكن است در فرمانداري‌ها و ستادهاي شمارش آرا تخلفي انجام شود كه سعي كرده‌ايم در آنجا هم نظارت داشته باشيم.
وي درباره تعطيلي روزنامه ياس نو تصريح كرد: آشكارترين نقض حقوق مدني در كشور تعطيلي روزنامه ياس نو است و در اين راستا حقوق اصلي و اوليه فردي را قوه قضاييه با همكاري ارشاد اسلامي زير پا گذاشت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.322 seconds.